måndag 30 november 2009

Konsumentmakt

Jag är klart imponerad och förvånad över systembolaget som gav efter när de fick 30 000 beställningar på Blossa årgångsglögg 09 och placerade in glöggen i det ordinarie sortimentet. Det är stort när en jätte ger den lille konsumenten rätt. Senast när detta hände var nog när vi sluta torka oss med blekt skithuspapper. Min och andras vinbojkott av franska viner gjorde att fransmännen sluta spränga atombomber för skojs skull. Vi har makt!!!
Aktuella bojkotter är;
Jag äter inte oliver! Varför äta äta oliver när grekerna inte kan snusa fritt
Jag äter inte McDonalds ! Jag känner en som heter Max. Varför slipper islänningarna men inte vi?

2 kommentarer:

  1. McDonalds är ju en klassiker och ja, de är goda också. Islänningarna behöver inte McDonalds, de har eller har haft "Tommi hamborgarar" som har konkurrerat ut McDonalds i alla år. Max är väl goda också, det är väl mycket en vanesak att gå till det ställe man känner till de olika sorterna och man vet vad man vill ha, man gör det ju lätt för sig

    :-) Elva

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera