måndag 20 februari 2012

Myndighetsövergrepp

Tanken slår en; Det skulle behövas en ombudsman för oskyddade medborgare ; när man läser följande
" Så här var det hos mig.
Här tvingade djurskyddsinspektören mig att slå ihjäl en gås som var lite halt innan hon åkte härifrån om inte så skulle hon anmäla mig för djurplågeri och det skulle få allvarliga konsekvenser för mig. Jag har 100 mjölkkor också så det hade nog blivit ett himla liv kan jag tänka (ingen anmärkning på korna). Hon anklagade mig också att ha bur i en höns vilket var en höna med kycklingar i en bur på gräsmattan. Den anklagelsen fick jag henne att ta tillbaka. Nu har varit här igen och håller på at bråka om tre ankor i ett stort hus där hon hävdar att jag måste ha en fläkt för ventilation. Jag kommer nog att slå ihjäl ankorna, orkar inte bråka. Hon sitter nog och utreder detta stora djurskyddsbrott nu så det är väl inte konstigt att hon inte hinner leta rätt på de verkliga rötäggen. Hoppas hon känner att hon lyckats när ankorna är döda.
Jag tycker om mina djur men hon fick känna mig som en djurplågare. Det sista hon sa när hon åkte härifrån var att hon har ögonen på mig. För vadå, undrar jag.
Jag vill inte att ni skriver om det här någonstans för jag vill inte att hon ska få reda på vem jag är. Jag är livrädd för vad hon kan hitta på. Finns det inget att klaga på så fixar hon det."
Jag är ledsen men det blev
en historiebeskrivning för att historien har en tendens att upprepa sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar