söndag 20 september 2009

Min protest

Tiden har sin gång och det är inte många som minns när Svenska kyrkan handlade med vapenaktier och Sven gjorde sin protest och gick ur kyrkan och lämnade det hycklade prästerskapet ryggen. Jag mjukade i ryggraden redan för 10 år sedan när byprällen bjöd på hemmakryddat brännvin.
Söndagens kyrkoval visade vad som kryper fram när man lyfter på stenar i sumpskogen. Det är ingen vacker syn.
Det är ett gott argument för att bli medlem igen och glömma Bofors och hjälpa kyrkan gentemot brunbyxor och andra fundamentalister

2 kommentarer:

  1. Ja, jag skäms lite att jag aldrig kom iväg till vallokalen igår, det var meningen att jag skulle men det blev inte i alla fall.
    Borde ju gjort det just för att hindra brunbyxorna.

    Lena S.

    SvaraRadera
  2. Jag håller närapå med.

    SvaraRadera