lördag 29 december 2012

Öppet brev till Bergendahls och Eko-hallen



Gott Nytt År Mikael och EKO-hallen!

Jag och många kollegor till mig har uppskattat ert sortiment av djurfoder och djurtillbehör. Vi är djupt besvikna över att Ni har utökat ert sortiment med fyrverkerier. Vi har svårt för att fortsätta att handla hos er i fortsättningen. Kommer Ni även i fortsättningen försälja fyrverkerier ?

MvH

Sven Sundström
Måste man droga ner sig för att slippa nyårsraketerna?
  Här kommer svaret;

Hej Sven!

Tack för ditt mejl! Och tack för nyårshälsningen.

Vi säljer generellt det våra kunder efterfrågar, så länge det ej är i strid med lagar, regler och normer. 

När det gäller fyrverkerier valde vi för några år sedan bort att sälja det i egen regi i våra butiker. Efter moget övervägande är vår ståndpunkt nu att vi gör mest nytta om vi erbjuder våra kunder fyrverkerier, för att de skall kunna handla dessa känsliga varor av en seriös aktör som kan kvalitetssäkra hanteringen och informera om bl a branschpolicy och ordningsregler istället för att hänvisas till bl a aktörer med mindre kontinuitet i sin verksamhet.



Med vänlig hälsning / Best regards

Mikael LagerwallInformationsansvarig / Director of Communications
+46 (0)708-47 21 00

Bergendahl Food ABBox 14
SE-281 21  HÄSSLEHOLM
+46 (0)451-480 00


Hej Mikael och god fortsättning!
Jag publicerar ditt svar
Jag menar att Ni bryter mot normen; Att man skall behandla djur väl och att man inte skall bidraga till sämre miljö
Jag är övertygad att mängden försäljningsställen och marknadsföring bidrar ökad fyrverkerianvändning
Jag hoppas att jag åter kan bli kund hos Er och plocka bort Er från min "svarta lista"
MvH
Sven

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar