onsdag 3 juni 2009

pro versus pro

Den 13 juni möts Bredareds bägge pro i springgolf, ett hål, en klubba, en bana. Snabbast vinner! Det är självklart att folk ser mig som underdog eftersom de inte känner till vilken kroppskontroll och mental styrka en islandshästryttare besitter.
Här kommer min presentation;

Sven AJ Sundström, född 55, matchvikt 75kg, längd 187 cm, blåögd
Yrke: Islandshästpro och dräng på egen gård
Golferfarenheter: Isle of Skye 1969, korthålsbana i Fort William 1977 och spelat hål ett med Håkan och hans fru?
Löparerfarenheter: Ja, bl.a en tredje plats på DM 4 x 1 500m 1982
Mental styrka: Har varit högstadielärare i 25 år

Min personliga golf-coach är en stor grabb med 10 SM-tecken och har utvecklat Bredareds Golfklubb med mycket energi och entusiasm; Kenneth S

Jag skänker efter utmaningen min vinnarklubba och golfboll (en golfboll från Tord, en boll som vet hur det är att ligga under vattenytan) till golfklubben, som
förhoppningsvis auktionerar ut den till förmån för Tommys minnesfond

2 kommentarer:

  1. Härligt Sven och rätt inställning! Kör hårt bara och lycka till!

    Vi ses, Elva

    SvaraRadera
  2. Med den mentala träning du har finns inget som stoppar!

    //tjingeling frpn hovis bihang :)

    SvaraRadera